thisismylifeandilikeit

Alla inlägg den 14 april 2012

Av Jenny Oscarsson - 14 april 2012 18:52

Jag är trött nu, men jag är ändå sur över att en på jobbet då sa till mig hur jag skulle öppna till hagen. Öppningen bestodd av två trådar, och jag öppnade dem INÅT som man SKA göra, och en ny tjej då la dem bara på marken, och det var ju blött ute och ström i stråden så det small ju ordentligt och hästarna blev rädda. Näst gång jag skulle ta ut en häst så se den ordinarie tjejen då att man ska öppna inåt och inte utåt, jag öppnade ju för helvete inåt! Men hon sa inte till den som la trådarna på marken.. blir så trött på folk som säger till att man gör fel när man gör rätt..


Aja, imorse fick man ett tråkigt besked..

Donna Wallbenger var tvungen att avlivas inatt efter ett allvarligt kolik anfall. Orsaken är nog att hon har ätit möglig ensilage, och det blir väldigt sött och det gillar hästarna och får sedan ont i magen av det.

Den fina och snälla Donna blev tyvärr bara 11 år, men har nog fått massor av underbara småttingar. Med henne så försvann även fölet som hon väntade på..

Tråkigt när sånt här händer.

Dem hade flyttat på hövagnarna ute i hagarna vid varje stall och det visste inte vi, efter att vi hade släppt ut alla hästar så ringer A stallet och säger att dem inte får gå i de hagarna som vagnarna är flyttade. Så vi fick ju flytta runt alla hästar igen och endel fick stå inne halva dan. Så det var VÄLDIGT segt idag!


Pratade med pappa innan och han sa att flera stycken hade frågat honom om jag ska sälja Selma, vad jag vet så har jag ALDRIG nämnt att jag ska sälja henne! Möjligt vis så kan jag ha skrivit såhär : ''Är så jävla trött på Slema när hon bråkar och försöker kasta av mig, så trött så att jag ibland funderar på att sälja henne eller varför inte skicka henne till Dalsjöfors?''

Hur folka tolkar detta kan inte jag säga, men istället för att sprida rykten om att jag ska sälja henne så kan ni väl fråga MIG direkt?! DEt finns ju en ruta här under som står ''kommenter'' där tex kan ni fråga eller ställa en fråga till mig här på bloggen?

Pappa vill att jag ska tänka på HUR jag skriver, men det tänker jag inte göra, för jag skriver på detta sätt jag gör och hur ni sen tolkar det bryr JAG mig inte om! Om det är nåt NI undrar över så FRÅGA MIG och inte massa andra så att det blir ett rykte som sprids!!!


Nu ska jag kolla på torsdagens BB avsnitt medans jag väntar på godiskaka, glass och kaffe, MUMS!

Sooo long!

// En TRÖTT Jenny


Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards