thisismylifeandilikeit

Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny Oscarsson - 25 februari 2012 19:17

Vilken kanon dag, förutom att det blåste lite ;)

Var ute & red Selma och hon var lite bråkig i början, men har ju inte ridit henne så mkt..

Aja, red sjöslätten och tränade på skänkelvikningar, framdelsvändningar och tempoväxlingar.

Jobbade mkt med att få henne att gå iform och det gick jätte bra!

Skrittade några meter, ökade till väldigt samlad arbetstrav, satt ner i traven och det var  mkt lättare!

Gjorde så några gånger tills hon var avslappnad och lyssnade bara på rösten.

När jag skulle fatta galopp så började hon sparka bakut, så det var bara att fortsätta med tempoväxlingarna och försöka fatta ny galopp tills det gick utan problem. Och i galoppen gick hon i en låg form avslappnat, och man kunde länga på stegen utan att hon ökade, och hon drog inte!

Så duktig hon är!

Så idag var hon inte någon dödsmaskin utan började likna en häst, ÄNTLIGEN!

Fast det var väl bara en engångsgrej..


Aja, imorn drar man i väg till Gbg hs igen, tagga!! Och då ska det shoppas eftersom att jag inte fick göra de i tors för nicke  ;)

Löpte ett neon rosa schabrak till Selma, och hon blev jätte söt! Vill ha ett likadant till Tornado, han skulle bli mer än söt!!


aja, ha de!!

// Jenny



Av Jenny Oscarsson - 22 februari 2012 22:08

Nu är de bara en månad och några dar kvar tills jag fyller år , hehe :P Men iaf mamma har lovat mig en tatuering och jag ska då ha en text, men har lite svårt att bestämma mig..Antingen " även den djupaste smärta har en mening " eller " om du verkligen vill något så får du kämpa för det "Och jag vill ha en fågel och en hästsko bredvid, kan de bli bra ? // Jenny

AJ!

Av Jenny Oscarsson - 21 februari 2012 19:10

Snacka om att jag var trött imorse, kände mig helt död och Nicke sa att jag såg jätte dum ut..

Aja, missade nästan tåget imorse, och då hade vi fått ta bussen och den tar typ en timme och då hade jag kommit försent, men hann med tåget som tur va ;)


Aja, på ridlektionen idag hade jag Wella,. en liten c ponny som är URSÖT! Helt svart och jätte glad, men fyfan för att rida henne! Hon hade ingen focus på mig elle rpå att jobba, all uppmärksamhet var överallt annars -.-' Hade dressyr, lösgörande övningar.

Vi började med att rida på en 8 och vid A och C gjorde vi halt, för att se så att hästarna lyssnade. Sen körde vi 8 i trav, fast i stället för att göra halt så gjorde vi övergångar på samma ställe till skritt. Sen i galoppen bröt vi av galoppen innan vi skulle fatta till den andra galoppen.


Sen ställd malin ute tre konor på medellinjen, vi skulle lägga en 10 m volt i hörnet, rida skänkelvikning in mot konorna, lägga en 10m volt ut mot spåret, skänkelvikning ut på spåret och volt i hörnet. Detta var verkligen en bra övning för stela hästar då det är mycket ställningar åt båda hållen :)


Drog hem tidigt idag, hade så jävla ont i magen, huvet och mådde illa.. Tog 3 värktabletter men de hjälpte inte och jag hade ingen nyckel så kunde inte åka hem, men som tur var så har man en så snäll pappa som åker och hämtar en i Borås även om han själv är sjuk :D

Så när jag kom hem tog jag ytterliggare två alvedoner och det hjälpte lite, men har ont som fan nu igen :( Ska te skolan imon ändå så får hoppas att de blir bättre ;)


Taggar nu en toppen vecka!

Måndag-Tisdag sov över hos älsklingen

torsdag- gbg horseshow :D

tors-fre nicke är hemma

fredag- u-hamn med skolan & åka skidor :D

fre-lör Nicke är hemma:D

söndag- gbg horse show :D



// Jenny



Av Jenny Oscarsson - 20 februari 2012 16:00

Detta inlägg skulle kommit upp igår men de dampa;)


Idag var man då hemma från APL, berättade för Emelie & Olivia att vi skulle komma hem sent och dom förstod att jag ville va hemma o ta de lugnt.

Aja, när jag pratade med Niclas igår kväll så sa jag att jag sätter en 10 på att jag vaknar kl 8, o va fan gör jag inte, vaknar PRECIS kl 8 -.-'

Aja, har bara tagit det lugnt idag, ganska skönt ;)

Sen vi 5 elr nåt åker jag till min favorit, vad jag har längtat! Även om jag bara har varit borta några dagar så har jag saknat honom. Och i söndags den 12/2 var det två månader sen vi blev tsm och i tis var det ju då Alla hjärtans dag oxå, typiskt att jag var i Italien båda dagarna :l

Men ska köpa en liten sak te honom för att jag fick blommorna av hhonom veckan innan jag åkte, så får väl vara lite snäll tillbaka ;)

Så ikväll blir de mys med favoriten :D


Och imon då är det ridning igen och dressyr står nog på schemat ? aja, ha de!




// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 20 februari 2012 09:14

Wild horses- Natasha Bedingfield


Du är allt - Sonja Aldén

Always - Bon Jovi


Reason to cry - tAKiDA


Call me - Shinedown


Några av mina absoluta favoriter!






Av Jenny Oscarsson - 20 februari 2012 08:48

Bilderna kommer senare iveckan, då jag bara har dom på mobilen och några få på systemkameran, digitalkameran hängde med pappa hem, där bilderna från backen ligger, så håll ut ! ;)

Men jag slänger upp menyn under veckan och dom roliga historierna vi har fått höra från Göran under veckan ;)


Meny

Varje dag fick man salladsbuffe innan förrätten!

Ankomstdagen, Förätt: Sphagetti m. tomatsås.

Varmrätt: Klyftpotatis m. hjortsnitzchel

Dessert: Krokantglass m. kaffesås.


Dag1: Förrätt: Creps m. svampstuvning

Varmrätt: Gratineradpotatismos m. curry kyckling

Dessert: Honungsglass m. morotskaka


Dag2: Förrätt: Vegetarisk risotto

Varmrätt: Fläsksnitzchel m. bacon på och potatiskaka.

Dessert: Yoghurtskaka med jordgubb och sesamknäck.


Dag 3, Galamidda/Alla hjärtans dag: Förrätt 1: Skinka, vitkål, äpple och blåpotatis

Förrät 2: Grönsaksoppa m. coscos.

Varmrätt: Dubbelvikt potatisdeg m. hjortkött.

Antipasti (?): Kaktus,fläder,champagne sorbet

Varmrätt: Kalvkött m. gratinerad potatismos

Dessert: Wienerbröd m. vaniljsåsfyllning och jordgubbsmos


Dag 4: Förrätt: Gratinerad mannagrynsgröt

Varmrätt: Kyckling m. potatisgratäng och varma grönsaker

Dessert: Äpplepaj m. vaniljsås


Dag 5: Förrätt: Spaghetti m. vitlöksolja

Varmrätt: Grisbensmärg (?) m. gratinerad potatismos , gratinerad blomkål

Dessert: Fruktsallad m. hemma gjord vaniljglass


Dag 6: Förrätt: Dubbel pizza m. grönska & skinkstuvning.

Varmrätt: Ångkokt lax m. potatis

Dessert: ''Munkbollar'' med varmt vin


Dag 7, hemresan: Wienersnitzchel och potatisklyftor.


Roliga historier

  • Pasienten har huvudvärk i huvet
  • Ibland mår pasienten bra, ibland inte alls så bra och ibland mår den inte alls
  • Pasienten mår bättre när den åkte hem
  • Hon sköts av sin man, som är militär
  • Hon blev röntgad i huvet och fick klara tecken om att det inte fanns något där
  • I Kina kan man betala folk att dom ska ta ens dödsstraff, fattiga i Kina försörjer sig på detta sätt
  • Det var så vackert att jag nästan börja gråta, då fröken tackade gud över att terminen äntligen var över
  • När jag blir stor ska jag bli lärare, för jag gillar att va med barn.

Haha!

// Jenny


Av Jenny Oscarsson - 19 februari 2012 21:24

Påvägen ner: Det var väldigt jobbigt att sitta i bussen så länge som 26 timmar, jag som tycker att det är jobbigt att åka till skolan som tar 40 min..Vi åkte genom 2/3 av tyskland under natten och sen på dan tog det oss 3 h att köra 5 mil, då det var mycket folk som körde och olyckor och arbeten, så det var riktigt segt! När vi körde igenom Österrike så sov jag typ hela tiden och sen var det bara tio mil ner i Italien :) Den vägen vi körde på för att komma till byn där vi skulle bo, den var som broar som var fask krokade på berget, och så var det tunlar som gick inne i berget och vägen var verkligen en riktig slingerikrokväg!Och inte nog med att det var krokigt och smalt, så var det brant ner till dalen oxå, och ibland fick vi möte med en ''skibus'', och det var ju inte riktigt så trevligt..Hotellet Pider som vi bodde på låg i byn La val och är byggt uppför ett berg, och hotellet ligger nästan högst upp! Vägen dit upp var brant, smal och krokig (det var nästan 90 gradersvinkel på svängarns!) och det var precis så att bussen fick plats, så när man fick möte så fick den andra backa ;) Men det var jätte fint, men lite tråkigt att det ligger 30 min körning från skidanläggningen.Dag 1: Det är söndag och första skidåkardagen! Vädret är lite halv dåligt, snöfall, -10 och mulet.. Fick en guidad tur med Maj (hon som leder resan), så det blev bara blåa backar. Stannade och fikade på ett ställe nere i dalen La Vizza, där samlas dom flesta och tar ett glas varmt vin elr nåt sånt, ett trevligt ställe! Efter lite lättåkning hängde jag på ett gäng som tog lite brantare backar. Vi åt lunch på en liten topp bredvid toppen Biok, på resturangen Las Vegas, mycket trevligt ställe och personalen var jätte goa!Dagen slutades med en 4 rätters middag på hotellet :)2 månader med älsklingen idag :) <3Dag 2: Vilken kanondag! Strålande sol, mellan 0-5 minus och underbara backar! Idag körde vi på en familjetur lite överallt & ingenstans, som man säger ;) Körde en blå backe (nr 9) som säkert var 5-10 km lång, och i mitten av den fanns det en resturang där vi stannade och fikade :)Backan var ganska platt så man fick stava sig fram väldigt mycket! Och för att komma ifrån den dalen som backen slutade i ( S. Cassiano) så var vi tvungna att ta en kabin lift, första gången jag åkte i en sån :PVi åt lunch på samma ställe som dagen innan. Hemma på hotellet gick jag och pappa ner till spa avdelningen och batade först i ångbastun och sen fick man gå ut för att komma till en vanlig bastu, super härligt! Fast ett stort - var att inne i ångbastun så satt gubbarna nakna, fyfan!inne på spat finns oxå en pool, salarium och ett avslappningsrum :)Dag 3: Idag var pappa & johan hemma, för Joihan har fått magsjuka, blä!Så jag & Danne åkte lite röda backar själva på fm, men sen åt vi lunch uppe på toppen Pralongia, en mysig resturang, och sen hängde vi på Helena och den gruppen som åkte blåa backar. På em åkte jag & Helena tebax till resturangen och drack varm choklad ute i solen :)Vädret har varit helt ok, sol blandat med moln och 0-5 minus, men det blåste riktigt jävla ordentligt! Ikväll blir det gala middag, istället för 3 rätter ( 4 med sallads buffen som är varje dag) så blir det 6 rätter, och det är ju alla hjärtans dag oxå ;)Dag 4: Idag hoppa jag över skidåkningen för att vara hemma med johan, så att danne kunnde få åka med pappa lite. Vi åt lunch nere på hotellet, en god pasta m. tomatsås, mums! Det var ganska tråkigt att sitta på rumet hela tiden så vi var ute & gick en sväng och köpte lite godis i affären o mumsa på samtidigt som vi satt och spelade spel :) På kvällen efter middan var det dags för den årliga kagelbhun, det är som bowling fast kloten är mindre och utan hål och så räknas alla poäng inom laget ihop och när man ''kasta'' klotet så var man tvungen att kasta under en lina. JÄTTE TRÅKIGT! Dag 5: Imorse var det ett jävla tjöt om hur vi skulle göra idag, pappa var lite halvdålig och jag och danne ville inte åka själva elr med helena då vi ville åka lite brantare backar. Men pappa följde med till slut och Helena stanne hemma. Vi åkte till La Villa/ S. Cassiano, det var kanonväder men full storm! Jag & Danne drog iväg en sväng till dom röda backarna, men dom var väldigt snälla och så var dom isiga och valliga.. Vi åt lunch på Las Vegas igen och fikade även där oxå ;) Har fått ont i halsen och lite feber, och så har jag jätte ont i visdoms tanden så kan knappast äta :sDag 6: Vilken kanondag! Strålande sol mellan -5 till +5 grader. Johan hyrde skidor idag och det var ganska skönt! Men han blev trött på dom efter 2 m men sen efter att Danne åkte lite off pist med honom så blev han glad och allt var bra! Jag var på lite dåligt humör i början, för efter att vi hade lagt upp dagen så ändrade dom det igen.. Så vi började med tråkiga blåa backar i La Vizza / Pralongia och i La Vizza fikade vi med varm choklad & cappuccino i solskenet. Efter fikat drog jag och pappa iväg själva en snäng och åkte en röd backe och tog sedan en blå tillbaka som vi sedan åkte en gång till med dom andra innan vi åt lunch uppe på toppen Pralongia i solskenet. Det var en kille i 20 års åldern som stod och sjöng och spelade gittar och dragspel, jätte duktig! För att kunna komma bort till La Villa / S. Cassiano så var vi tvungna att ta den tråkiga blåa backen, men den var ganska uppkörd så det blev som puckelpist och så körde vi lite off pist bredvid den, och vi körde störtlopp hela tiden så det kändes i benen sen! Jag, pappa & Danne åkte iväg och körde den så kallade Stenmarksbacken :D I mitten av december så har dom en världscups tävling i störtlopp där och Ingemar Stenmark har varit med där, coolt! Men vi åkte den lite försent så den var jätte vallig och isig! Men lite coolt ändå, det var ett skidskolegäng på ungar i 10 års åldern som åkte den :P Den var ändå rejält brant hela vägen och lång oxå, men skojj! När vi kom tillbaka till Helena och Johan så åkte Helena tillbaka till bussen och killarna drog i väg till backen och jag satte mig och sola, gud så skönt med sol! Men som straff för att jag inte använde solskydd så brännde jag överläppen..Dag 7: Inatt fick Daniel magsjuka, så alla blev hemma idag, ganska skön eftersom att vi ska åka kl 17.. Gick en sväng med pappa och satte mig sedan i solen en stund :)Det var ganska skönt att börja åka så sent för då somna man fort :)Dag 8: När man vakna på morgonen så var man kanske 10-20 mil söder om vart båten går ifrån i Tyskland. Ingen trafik alls typ :) Det gick fort att åka hem och väldigt skönt att vara hemma kan jag säga! Imorgon kommer alla bilder, alla rätter och lite roliga historier från resan :D Ha de!//Jenny

Av Jenny Oscarsson - 10 februari 2012 10:15

sSkrattet som uppstår när mamma förtvivlat försöker dra bort ett grått hårstrå med en pincett, hahahaha! 


Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards