thisismylifeandilikeit

Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny Oscarsson - 30 mars 2012 15:49

Fick tillbaka lånedatorn idag med hopp om att den skulle fungera, men nej då. Självklart så gör den inte de -.-'

Fick låna en större dator som 2 & 3orna använder och eftersom att den var så stor så fick jag inte plats med den i väskan så fick låna min svenskalärares dataväska, höhö, bra skola!


Aja, sitter nu hemma några timmar innan man drar iväg igen. Vid 17.20 elr 18.20 tar jag bussen till farmor & farfar och stannar där tills imon innan jag drar iväg till Marksridklubb för att hjälpa Emelie & Olivia, kul :)

Aja, ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 29 mars 2012 19:50

Är så JÄVLA trött på den helvetes skola jag går på!

Veckan innan sportlovet började min dator att låta jätte konstigt, som om det var en hamster inne i datorn o knagde på allt den kom åt. Jag sa då till att den är paj och att jag ville ha ett minne som jag kunde lägga mitt arbete på och om jag kunde få en låne dator. Förra veckan på fredagen fick jag ett usb minne på 2 GB och en låne dator. 6 HELA JÄVLA veckor tog det att fixa fram ett usb minne och en dator ?!

Och jag tog ju då hem lånedatorn i fredas men så glömde jag laddaren och den var stendöd, så när jag skulle använda den idag så kunde jag inte logga in, fel användarnamn elr lösenord, och ändå hade jag kontrollerat alla bokstäver och siffror tusen ggr och även ändra gjorde de också.. testade även att använda en sladd men de funka ju inte heller..

Så REALGYMNASIET KÖR UPP DATORERNA I RÖVEN, FAST DRA UR TUMMARNA FÖRST O FÅR NÅGOT GJORT!

Jag är sur!

Och detta är inte acceptabelt!

OCh vi har redovisning i svenska, np nästa vecka och då måste jag ha en dator, så sitter nu vid pappas jobbdator men den kan jag inte ha i skolan, fuckfuckfuck!!!!!!!!

aja,. nu har jag plugget 10 timmar säkert och tänker nu sluta med det och lägga mig i soffan o ringa mamma o fråga om skjuts på lörda :)

Taggar inför en toppen helg med tävling med emelie & olivia, fest på lörda kväll, mys med älsklingen och ledig på månda, fira mig + mormor i stan på månda med fika på café Viskan elr tant grön och sen ut till selma på kvällen och gekås på tis, och 17 år på påskafton , och LOOOOOOOOOOV`!! :::::DDDDD

Ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 27 mars 2012 15:38

Dagens lektion bestod av framdelsvändningar och skänkelvikningar på böjtspår.

Vi började lektionen med självständig uppvärmning i alla gångarter.

Sedan delade vi av ridbanan så att vi använde lite mindre än halva banan. Vi gick på ett fyrkantsspår ca. 1-2 meter innanför spåret, och i varje hörnpassering gjorde vi en framdelsvändning.

Framdelsvändningar är en förberedande övning inför skänkelvikningen.

Vi formade om spåret till en volt ca. 20 mertersvolt, där vi ökade & minskade volten i trav & galopp, med samma form på hästen!

Vi gjorde samma övningar i båda hållen. Detta var en jätte bra övning för Norbert eftersom att han är ganska stel i vänster sida och trög, så han blev ganska mjuk och kvickare.

Skulle ritat upp övningarna men har inte paint eller något annat program på denna datorn, men en kanon övning och Dennis är jätte duktig, för han förklarar jätte bra och ger mycket beröm! :D


Ska snart hoppa in i duschen för att sedan åka till älsklingen över natten så att man inte behöver gå upp så tidigt imon & behöva vänta i skolan en timme innan lektionen börjar, aja ha de!

// Jenny


Av Jenny Oscarsson - 27 mars 2012 15:32

Den 27/3 2010 fick jag en häst, min egna drömhäst.

Den duktiga, bråkiga Selma blev min, bara min.

Från att ha varit jätte bråkig till att ha blivit snäll som ett lamm, visst ibland bråkar du med mig så mycket så att jag vill skjuta dig.

Men du har blivit en helt annan häst under dessa två år, så jag kan inte vara något annat än glad.

Du är klart den bästa!

ET Selma, jag älskar dig nu & föralltid <3

 

 

Jag älskar dig ! <3

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 26 mars 2012 21:14

.. så måste man gå ut & ge hästarna mat, fyfan!

Aja, idag på APLen skicka emelie iväg mig o Matilda på en tur i skogen, först men Mia & Sally, och sen med en ny gigantisk valack på 1.80 m och Rob &  Ras :) trevligt :)


I helgen fick Broline 2 nya föl, så nu har dem 7 st :)

DEssa har fölat:

Mystical Ann

Dramatic Look

Kahlua Knick

Solara

Mrs Moose

Candelia

RJH Blazing

& alla är JÄTTE söta! :D

Längtar faktiskt till nästa helg jag jobbar :)

På tal om jobb så måste jag snacka med Jonas om jag kunde få 2 elr 3 veckor i sommar som jag kan få jobba :)

Aja nu ska jag kolla klart på Maria Wern & sen ut te pållarna

Ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 24 mars 2012 19:35

Tjenamors!

Idag var det då dags för jobb, och dem har fått ännu fler föl på Broline, två i A stallet, en som är 1-3 veckor, stoföl, u: RJH Blazing (?) och en som föddes den 22/3, hingstföl, u: Candiela (?).

Och inatt så föddes två stycken i B stallet och dit ska jag imon :D

Fick följa med ut till utegångarna i Revesjö idag, första gången jag var med där, lite kul faktiskt, inte behöva mocka o sånt hela tiden, även om man får göra de oxå, men man får lite annat o göra oxå ;)


Farmor & farfar har varit här med tårta och bullar för att Danne har fyllt år xD mums!

Aja, har typ inget mer att berätta om, jobb imon igen då och sen hem o sova, rolig helg!

Sooo long!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 23 mars 2012 17:39

"jag är arg, jätte jätte arg, som en varg som har ätit citron" Hade längtat hela dan efter att få sticka ut med Selma i detta underbara väder, men då har den jävla hovslagaren inte varit här och selma har inga skor bak, elr på ena bakbenet. Och det går inte rida henne då för hon blir jätte öm i hovarna, fuck ! Aja, åkte in te knalleland med linnea efter skolan. Köpte ett linne på gina, tre st bh;ar på hm och ett anteckningsblock och ett suddi på bokia. Vi lyxade även till det med en mjukglass, mums ! Aja, bloggar sen ha de // Jenny

Av Jenny Oscarsson - 21 mars 2012 16:41

Hittade två smycken som jag VERKLIGEN ville ha från Style by Tyra, och när jag hade fyllt i allt o så och skulle skriva i alla jävla kontonr, så går de inte, skit oxå!

o sen går de inte att komma tillbaka till sidan där man fyller i och så hänger datan sig, så mamma ska kolla med sin jobbarkompis om hon kan fixa de :)

   

Armbandet - 49 kr

Dubbel ring med kedja mellan ringarna och hängande kors - 149 kr

+ frakt på 27 kr.

VILL HA!!


Det är typ kanon väder ute, synd att det blåser så bara.. Försökte sitta ute & läsa den grymma boken ''skamfläcken'', men det blåste så mkt och solen gick i moln så man kunde typ inte sitta där..

Får hoppas att det blir kanon väder imon, sticker nog ut och fotar med linnea efter skolan och kanske hänger med henne till stallet och fotar när hon rider, och hoppas att dem är ute då. Och sen på kvällen kommer älsklingen :)


Bakade maränger innan som ska vara ''tårtan'' idag, själva marängen fick formen av en traktor, och sen ska vi lägga vaniljglass och bär där på, & sen blir det pitabröd med chili/curry kyckling med massa grönsaker, mums! ÄLSKAR FÖDELSEDAGAR!

Ska nog hoppa in i duschen snart och ska nog fixa nån ansiktsmask och hårinpackning, funderar på att göra den ''glans''givande hårinpackningen som består av ägg och mjölk, det är äckligt, men det blit faktiskt glansigt och hjälper mot ''elektriskt'' hår ;)

aja, får se hur de blir :)

Ha de så länge så kanske jag slänger upp bilder sen ikväll när jag tömmer kameran, bilder från Italien, Gbg HS och dagens käk ;)

sooo long!

// Jenny

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards