thisismylifeandilikeit

Alla inlägg under april 2012

Av Jenny Oscarsson - 28 april 2012 17:33

Idag mockade jag nog dem äckligaste boxen som finns!

Igår kväll fölade Takealookatmenow och hennes box fikc jag mocka, precis efter lunch..

Det äckliga var att moderkakan elr va den heter kåg där, jag får rysningar när jag tänker på de. Det var massa blod i den där konstiga påsen och det luktade förjävligt!

Lunchen gjorde ett återbesök i munnen nästan..


Dagen började med fodring, som redan var klart när jag kom dit, sen släppte vi ut alla ston som inte har fölat än, ca 13 stycken. Vi mockade deras boxar och sedan två fölboxar, detta gjorde vi på 1 ½ timme + att vi halmade lite oxå.

Efter frukosten (9.40) släppte vi ut de flesta fölen, 10/13 st, mockade & halmade deras boxar. (12) Innan lunch så tog vi in 7 st av fölen igen.

Sen efter lunchen fyllde jag på unghingstarnas hövagn, och fick jaga en grabb som tog mina vantar ur fickan, buse men så otroligt söt!

Sen då var det bara att fortsätta att halma, sopa, kratta och fodra och mocka den äckliga boxen.

Vid halv tre tiden tog vi in de sista tre fölen som var ute. Och då märkte vi att det ena fölet som endast är fyra dagar gamalt var väldigt hängig. Och det visade sig att han hade 39.8 graders feber..

Så veterinären fick komma och massa andra människor. Innan dem kom så plockade vi in alla 13 hästar. Och då var klockan typ halv fyra och vi hade fortfarande inte sopat klart.

Så jag sopade klart och fodrade hästarna medans dem andra skötte om fölet. När veterinären tänkte åka hem så fick takelookatmenows föl ett litet kolikanfall..

Man aja, kom där ifrån vid halv 5 ungefär ;)

Eftersom att jag har ganska tråkigt nu så tänkte jag rita hur be stallet ser ut och placera ut hästarna , vet inte riktigt hur alla namn stavas men de går nog ändå ;)


Såhär ser det ut på ett ungefär ;)

1: Fay Rivner - föl

2: Rydens Denice - föl

3: Solara - föl

4: Mystical Ann - föl

5: Dramaticlook - föl

6: Mrs Moos - föl

7: Florida Broline - föl

8: Alvena Nancy - föl

9: Sharon Cosmos - föl

10: Radiant flag - föl

11: Silver Rain

12: Melissa Hornline

13: Ymers Diamant

14:  Flamingo Broline

15: Peacy Treaty

16: Fifth Avenue Girl

17:

18: Tiptop Lane

19: Wac

20: Ida Briljant

21: Elekttre k Jet

22: Takelookatmenow - föl

23: Encantada Bi

24: Pejla Hålleryd - föl

25: Umbrella Hornline

26: Spoon Hornline

27: Illustre November - föl

29: I Wish

Har fått en total blackout, hehe , em aja nu har jag fördrivit tiden lite och ska nu laga lite mat :)

Menmen stallet ser ungeför ut såhär och det är riktigt kul att få jobba med hästar hela dan även om det ibland är jätte jobbigt!

Haha jaja, kanske är knäpp som sitter och ritar såhär, men vad gör man inte för att tiden ska gå fortare ;)

Ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 27 april 2012 17:28

Är på G ut till satllet för att fixa klart det sista och sticka ut på en liten tur :)

Johan kanske ska sova hos en kompis inatt så kanske följer honom dit med Selma, blir en runda på ca. 6-10 km, nästan ända bort till svenljunga ;)

Blir kul att rida någon annanstans än dessa gamla vägar häromkring..

När man kom hem så var det en RIKTIG snygging utanför stallet, Guinness har anlänt igen och stannar till tisdag :D

Synd att jag jobbar nu i helgen och drar te Nicke på sönda kväll elr månda fm..

Men aja, han kommer ju till sommaren igen och stannar hela lovet :D

Men aja, nu får jag sätta fart!

Soo long!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 26 april 2012 18:00

Ordet förstår är ett ord som är missbrukat.

Vänner, familjen, lärare, doktorer säger ofta ''jag förstår'', men gör dem verkligen det?

När man är nere och pratar med föräldrrna såsäger dem alltid ''jag förstår''.

När jag kom hem till mamma var jag jätte trött och sur för att behöva flänga fram och tillbaka mellan henne och pappa hela jävla tiden. Jag sa det till henne och då säger hon ''jag förstår''. Men det är OMÖJLIGT för henne att göra det eftersom att hennes föräldrar har varit gifta hela tiden. Så hon kan inte förstå att det är jobbigt att flytta fram och tillbaka.

Jag sa detta till pappa i bilen på väg ut till honom och då sa han ''jag ser inte problemet med det''. Det är klart att han inte ser något problem med att flytta fram och tillbaka,  tänka en vecka framåt för att få med det man behöver och se till så att allt är med. Han kan inte säga så, eftersom att han ALDRIG har upplevt det själv. Det är egentligen inte så jobbigt, men ibland är det riktigt psykiskt jobbigt!

Pappa blir lätt irriterad om man glömt något hos mamma som man behöver i veckan, men vi är människor och vi är till för att glömma saker ibland, och det är inte lätt att komma ihåg allt!

Och när man berättar för en kompis som har båda föräldrarna på ett ställe så säger dem likadant, ''jag förstår'', och så gör lärarna också!

Att flytta fram och tillbaka är väl ett väldigt litet problem, men ordet missbrukas där ändå. Det är ju värre när någon har det tufft och andra säger att dem förstår.

Om man berättar för någon  om skolan att man inte orkar med den mer tex för att dem i klassen är taskiga eller vad som helst så säger dem ''jag förstår''. Jag tror att man måste själv ha varit med om saken för att verkligen kunna förstå.


Och när man är äldst så måste man ta ett enormt ansvar. Man måste hjälpa till mycket hemma, passa syskon, vara duktig i skolan, trevlig mot äldre och massa sånt. Eftersom att det är en sådan lång tid sen föräldrarna var tonåringar så vet dem inte hur det är att vara tonåring i dagens samhälle.. Helst ska man se ut på ett speciellt sätt, enligt medierna. Och om man är överviktig så blir man JÄTTE lätt mobbad för det, jag vet det eftersom att jag själv har blivit utsatt. Och då kan jag säga lite så att JAG förstår när ingen bryr sig, för när det hände mig så brydde ingen sig.

Så jag tycker att ni ska tänka efter innan ni säger ''jag förstår''.

// Jenny



Av Jenny Oscarsson - 25 april 2012 17:06

än nog fan med regnkläder! Tack vare dom så kan jag sticka ut på en promenad med Selmis :)

Det var ju fint väder i morse och på kanon humör, men va fan hände? Regn,regn och åter regn....

Fy bubblan!

Tänkte vara med på Karolinas ''tävling'', försten som går ner 5 kg ;) Tänkte inte vara med bara för att gå ner utan att det blir lite rloigare att träna om man tävlar om en sak xD

Men aja, nu sticker jag ut i det fina svenka vädret!

Sooo long så länge!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 24 april 2012 21:31

Vilken händelserik kväll!

Det började med att man såg en bil i diket, platt som en pannkaka.

Sen bara 500 meter där i från kommer två polisbilar bakom i en jädrans fart, så mamma får ju nästan köra ner i diket eftersom att det såg ut som att dem skulle köra om. Men det gjorde dem inte, men sen när det blev två filigt så drog dem om jätte fort.

Och mellan sexdrega & svenljunga så blir man omkörd av en polis bil, jävligt fort!

Sen när man kommer hem hittar man en polisbil hos grannen. Sen kommer ytterligare 5 bilar. Och en polisgubbe jagar några gubbar och drar vapen.

Allt detta under en timme. Inte illa.

Nyheter direkt från svenljunga!

//Jenny

Av Jenny Oscarsson - 24 april 2012 12:05

Är hemma nu en kort stund, ska in till Borås igen vi halv 5 tiden, ska på en clinic med Victoria Almgren på BFK. Skulle haft en hoppträning för henne idag också, men pga att skolan inte får ha oss i skolan i 12 timmar så sket det sig, började 8.30 och clinicen är mellan 18-20.00

Hade Nationella prov i svenska idag på morgonen och det var ganska lätt, ibland fick man läsa ordentligt mellan raderna men förhoppningsvis så gick det ganska bra :)


Ska nog sticka ut en sväng med kameran i det hyffsat bra vädret xD

Sooo long!

// Jenny


Av Jenny Oscarsson - 23 april 2012 21:24

Den 23 april 2011 är en dag man alltid kommer minnas. Även om man ej vill det.

Det var den dagen då en vän till oss alla försvann ur vår syn, men han försvann aldrig för vårat inre.

Det går inte förklara hur mycket alla saknar dig.

Hoppas att du har det bra!

Joel Eriksson <3

 

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 23 april 2012 21:18

Testade Garniers nya 5 i 1 foundation och den får 5 av 5 + :)

Täcker bra, lätt att lägga på, håller bra, men vet ej priset xD

Klart den bästa som jag har testat!


 

// Jenny

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards