thisismylifeandilikeit

Alla inlägg under december 2011

Av Jenny Oscarsson - 22 december 2011 19:00

Det var jätte jobbigt att gå upp imorse..

Men det gick lättare när man väl kom till stallet :)

Det gick verkligen jätte fort idag, fixad nästan klart hela B innan frukost, kors!

Medans några var uppe hos unghästarna så fick jag stå och borsta hästarna som var innen och hittade en ny kompis, Hello darling. Ett sto född 2002 efter Pine chip (elr de kanske va Lindy Lane?), nästan helsvart har en vit halvstrumpa på ena benet tror jag, men hon är jätte go!

Aja, sitter nu här hemma och har tråkigt, mamma är jätte sur bara för att ingen vill julpynta, hon förstår inte att man kan växa ifrån de, och jag har jobbat och är trött och Danne är sjuk. Kärring!

Har ingen julkänsla, längtar inte efter julen eller nåt.

Är JÄTTE trött så är ganska lätt retad känner jag.

Känner mig ganska hårt pressad nu under lovet oxå, jobb idag och ion, ledig lör,sön och mån. Jobb tis- fre?, ledig nyår + vckn efter och jobbar sen sista helgen. På den veckan efter nyår ska jag ta han om min häst, träffa frida och underbara niclas, åka in te stan för en ny  mobil, pallar inte!

Men nästa månad får man typ 6000 spänn, imon får man 3000 :D

Aja, ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 20 december 2011 11:12

Idag på ridningen fick va ha valfri lektion, så jag och tre till valde hoppning. Så vi byggde en bana på 12 hinder, grundomgång och omhoppning. Hindrena låg typ på 70 cm, hade gärna hoppat lite högre.Menmen min tid var 28 och nåt, men jag faila på första hindret. Tappade balansen och ramla nästan av, men tänkte att det gjorde ont när jag ramla av i söndags så jag håller mig kvar :pMen annars gick rundan bra tycker jag. Hade pontiac och han är då en stor häst fast han var lite seg. Har typ aldrig hoppat med stor häst innan så detta va kul :)Nu väntar man på maten och sen blir de teori om lagar elr nåt sånt med våran svenskalärare :p Och efter skolan åker man hem till mamma och taggar inför sista dan imorron och jobb tors och fre :) Ha de!/ Jenny

Av Jenny Oscarsson - 19 december 2011 18:09

Idag var sista dagen på bfk, SÅ JÄVLA UNDERBART!

Fick (som vanligt) stå och putsa, men gjorde bara lite snabbt och fick sen hjälpa till i m stallet.

Tömde en box med spån, och har nu JÄVLIGT ont i ryggen och armen, och nog dragit upp skadan i ryggen igen, härligt. Tack bfk!

Träffade niclas efterskolan och han hängde med till stan och köpte julklappar, så nu är allt klart, äntligen!

Sitter nu här hemma och fryser som om jag var ute i 25 minusgrader i t-shirt och shorts, och ändå har jag nu massa kläder på mig..

Men har ingen feber, bara jävligt ont i halsen, mandlarna åker nog snart ut, så jävla svullna är dem.

Och huvudet exploderar snart!

Jag älskar att va sjuk!

Aja, prata med Susanne innan om att Selma stack med mig igår och hon tycker att jag ska testa ett Pessoabett för att kunna få stopp på henne när jag är ute & rider.

 

Har väl inget mer att berätta om, så ha de !

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 18 december 2011 16:48

Funderar på om man kanske ska ta & köpa en ny mobil, men vilken ska man ha?

Dagen har varit kanon!

Fridus & jag stack ut o fota en stund och bakade sedan muffins med smält choklad och strössel på, mums, + cola på de och filmen red riding hood, grymt!

Fast pappa hämtade mig 15 min efter att vi starta filmen -.-'

aja, kollar nu på världscupen och sen blire film tror jag :)

Ha de!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 18 december 2011 09:46

Jag hatar dig! Har nu varit ute med selma, och jag skickar henne till dalsjöfors snart!Hon var snäll i stallet idag och när jag skritta. Men när jag börja trava så drog hon jätte mkt!Sen när jag galoppera skulle jag korta tyglarna lite mer, men hann inte innan hon stack iväg, hon skenade typ, jag drog för kung och fosterland men hon reagera inte. Det var oxå på en smal krokig väg så man såg inte om de kom bilar, och hon blev inte ens trött!Sen körde jag lite backträning, och då bockar hon i värsta nerförs backen, så jag flyger över halsen och landar på rumpan. Och nu har jag jätte ont!Jävla häst jävel!Du är inte värd all min tid !Men nu ska man duscha och drar sedan till underbara frida Carlund :d <3Ha de och bloggar ikväll :)/ Jenny

Av Jenny Oscarsson - 17 december 2011 17:31

Idag fick man gå upp halv åtta för att släppa ut hästarna, trevligt!

Efter frukosten stack man ut & fixa stallet och stack även ut en sväng med Selma och Niclas på släptåg ;)

Har bara legat i sängen & kollat film hela dan, och nu sover Niclas, så social han är! <3


Imorron ska man nog te Frida, men niclas tyckte innan att jag kunde följa med honom hem ikväll, men är ganska trött..

men de hade varit kul :)

Han är så otroligt snäll den killen! :D <3


När jag gav hästarna mat innan så stod Selma & Mingal hos mig, men Harmony ko oxå och blev sur på dem och försökte typ sparka dem, och jag stod imellan...

Selma var jätte sur och följde efter mig hela tiden och försökte typ sparka mig, hästjävel!

Aja, nu när jag börja skriva använde jag tuchen på datan och hade skrivit jätte mkt, men det hände inget och det hände iget då jag använde tagenterna heller, och så kom det upp en jävla massa sidor, skitdata!

Aja, ska se om han kanske hade tänkt o vakna snart för han skulle typ hem vid 6 elr nåt ;)

Kanske bloggar sen i kväll, & på tal om inget, det känns som sönda idag!

// Jenny

Av Jenny Oscarsson - 16 december 2011 17:20

Efter skolan åkte man te knalleland med Linnea för at shoppa julklappar, hitta bara te danne & johan..

Aja, de va lite kul, stanna inne på gina säkert 40 min, hittade massa saker som jag ville ha, men de va ju inte te mig jag skulle köpa ;)

Nu sitter man här hemma me la famillia (?) & Niclas :D

Sen blire film med älsklingen :)  <3

Och imon ska niclas få hjälpa till med ett riktigt skitjobb, mocka skit :D

Aja, ha de!

// Jenny

 

Av Jenny Oscarsson - 16 december 2011 08:20

Orka inte blogga igår, hade massa plugg..Igår hade men två redovisningar och matte prov, och alla tre gick nog ganska bra :) Och nu har man snart matte prov igen och sen engelska prov.. Efter skolan ska jag och Linnea gå på stan, cornelia kanske oxå hänger på xDFrån går tills idag sov niclas över och ska göra de tills imorron oxå, och ikväll ska han få hjälpa till i stallet, höhö!Aja, börjar typ nu, bloggar sen ikväll.Ha de! / Jenny

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards