thisismylifeandilikeit

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Jenny Oscarsson - 5 december 2011 17:18

dagen har varit jätte dryg. Inte nog med att jag jobbade igår och mockade, så skulle jag självklart göra det idag på ridhuset oxå, och sen när jag kom hem, jag älskar mitt liv!

Efter att vi hade gjort i ordning stallen så fick vi frisera hästarna (fixa manarna & svansarna), jag och Emmy tog Wella, men hon var jobbig så vi gick och bytte häst, men kom aldrig så långt för vi var tvungna att hjälpa några att få in en häst som skulle till hovslgarn, så vi sprang där i all JÄVLA fucking gegga och i den enormt stora hagen, fram & tillbaka, och Katie ( hästen) tyckte detta var JÄTTE KUL! Men de tyckte inte vi, detta tog oss en timme, fast fick inte tag på henne ändå, hästfan!

Har precis varit ute i stallet. Skrittade bara en liten runda med Selma och galopperade lite på åkern, men hon fick damp, hon tog tag i bettet, körde ner huvudet och stack i väg i världens jävla galopp. Och jag tog ingen väst nu när jag skulle ta de lugnt,  så det var jätte nära att jag åkte av när hon stack, IDIOT!

Och hon fortsatte så oxå, så till slut blev jag så trött på henne att jag släppte typ tyglarna helt och så fick hon lyssna på rösten, och hon lyssnade faktiskt ganska bra!

Men då hade jag hotat med att skicka henne till helvetet före, ibland hjälper de!

Haha!

Ha de!

// Jenny

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards