thisismylifeandilikeit

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Jenny Oscarsson - 3 mars 2012 17:51

Tjenamors!

Igår läste jag en liten brochyr från ''Djurens rätt'' och där stod det lite om travsporten, hur dom behandlar hästar. Tänkte att jag skulle skriva upp det här eftersom att det är hemskt det dom gör så att folk får reda på de.

Visste du att..

... det förekommer att könsöppningen på ston sys ihop. (1)

... travhästarnas tungor binds fast i umderkäken med ett tungband.

... uppemot 70% av travhästarna kan lida av magsår enligt en svensk studie. (2)

(1), ingreppet görs för att förhindra att luft sugs in i vaginan då hästen springer, vilket gör henne ovillig att springa.

(2), Jonsson H. & Egenvall A. (2006) Equine Veterinary Journal 38: 209-213.


Jag tycker detta är fel och borde förbjudas! Någon som håller med?


Igår hade vi en gala i skolan för att presentera den bästa tidningen :)

Vi hade en presentation på fm och galan var efter lunchen. Våran tidning blev utsedd till bästa: reklam, bästa engelska artikel, livsstils tidning, presentation och så blev vi hedersnämnda tre ggr, för våran ''smått & gott'' sida, ensam man söker och premunations erbjudande :)

Vi vann, presentkort på sf bio ( Sanna för bästa reklam & jag egentligen), REAL tröja ( Cornelia för eng artiklen) geléhjärtan och en merci kartong :)

Den blev ju grym!

Dagen avslutades med en kväll hos älsklingen, mys :) & Niclas tycker att jag suger på forza eller va det heter, kan inte förstå varför..? :o


aja, idag har man jobbat, och för två veckorsen fick Mystical Ann ett föl, ett litet sto, och då menar jag verkligen LITEN! Men hur söt som helst och hur busig som helst! När vi ledde ut mamman så sprang hon och hoppa och stegra bredvid, och när vi skulle ta in så stack fölet iväg långt före, nästan in i boxen, duktig tjej!! Hehe aja, funderar på att sova redan nu, det är JÄTTE tråkigt här hos mamma! Och dom ska se på melodifestivalen och det suger ju röv! Och vi har inga bra filmer heller, bläääää! & man kan ju inte hitta på nåt heller eftersom att jag ska jobba imon..

Får fundera lite mer på detta!

Ha de!

//Jenny

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards