thisismylifeandilikeit

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Jenny Oscarsson - 26 november 2011 19:47

Det var ett tagsen..

I torsdas så hade jag utvecklingssamtal och det tog en jävla tid och ska ha ett till nästa tors. Pratade massor om APL dagen om att den är onödig och ointressant och att vi inte lär oss nånting i ridningen ( iaf inte jag), och eftersom att jag ska läsa natur i 2 & 3 så kommer jag endast få 100 p ridning i 2an och de blir inte ridning varje vecka utan tömkörning, löshoppning och longering oxå så då blir det jätte lite ridning. Jag går nu häst för att få lära mig MER om ridning och eftersom att vi inte får så mkt ridning i 2 så vill jag ha större utmaningar nu i ettan så att man lär sig mer snabbare.

Aja, orkade inte blogga i tors eftersom att jag la mig tidigt..

Igår då så var vi i Stockholm, och jag måste säga att jag är lite besviken..

Vi fick se när dom tränade dressyr inför dagens tävling och så fick vi se unghästar som tävlade i dressyr och en clinic men Kyra Kyrklund.

Och på em så var det Agria hoppet och typ nåt Höökshopp elr nåt och så var det höjdhoppning barbacka, och då slog Robert Witticker (vet ej hur det stavas) rekordet med 2 cm, och nu är då rekordet 2 meter och 12 centimeter.

Det roliga skulle va på kvällen så som stjärnhoppningen., och det fick vi inte se..

Hade kanske förstora förväntningar men fyfan! Jag ska ALDRIG åka dit igen!

Men det var kul att hitta på nåt med klassen och jag fick faktiskt köpt ett schabrak, ett brunt med ljusblå kant, fast det är lite stort men Selma blev jätte fint i det!

Red Selma innan Idag då, och tränade lite styrka medn hjälp av backträning. Red sedan på åkern hemma och hon gick faktiskt jätte bra! Hon gick i form, men hon trampar inte under sig riktigt och hon lyssnar inte jätte snabbt på signalerna men det får vi träna på och får nog börja använda sporrar på henne..

Aja, kvällen blir lugn eftersom att alla är tråkiga!

Mamma&Tom ska ner till ica nu och Danne sitter och glor i köket och Bella pratar i telefon och skulle nog lägga sig?

SÅ tråkig familj jag har!

Bilder från morgon dagen kommer imon!

/ Jenny

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards