thisismylifeandilikeit

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Dag 1: vem är jag?

Av Jenny Oscarsson - 25 januari 2012 18:23

Oj, vad dålig jag har varit på att blogga, men har inte haft tid eller orkat, sry!

Inatt var man hon Niclas, skulle egentligen te skolan man hade förjävla ont i magen så skippa den så var hos honom ända till ett idag, sov bara två timmar inatt oxå..

Tänkte börja skriva Dagar, ( asså dag 1,2,3 osv)

De kommer när jag har lust för att skriva av mig ;)


Dag 1 Vem e jag?

Jag är då en tjej född 7/4 1995 i Borås. Jag har bott i revesjö hela mitt liv, och älskar stället! För två år sedan i maj flyttade vi hit till revesjöholm, och trivs ganska bra eftersom att jag fick Selma när vi inte köpte nåt hus i s-ljunga & att stallet är nära, men föredrar vårat gamla hus MER!

Jag har alltid älskat djur, min mormor&morfar hade mjölkkor när jag var liten & där bodde jag!

När jag var 4 år så fick jag min första häst, shetlandsponnyn Leif, världens envisaste,tjurigaste, sötaste och snällaste lilla ponny som jag har lärt mig allt på!

När jag var 5-7 år så red jag på ridskolan i svenljunga och jag var då yngst och nådde ite ner nedanför sadelkåpan, höhö.

Jag började spela fotboll när jag var 6 år och spelade till jag var 15 ½, och jag tycker att det var riktigt jävla skooj och vi var riktigt bra!

I mars 2010 fick jag min älskling, Selma. En maxad Cponny på 11 år i år, en rödskimmel med ett djävulskt temperament! Hon har gått mkt fälttävlan men jag tävlar henne inte, men ,målet i år är väl att börja delta i clear rounder i vår/sommar :) 

Sedan i maj förra året har jag jobbat helger på Broline och det är ganska kul även om det bara är att mocka, men de ger pengar!

Årets mål är att då komma iväg på små tävlingar med Selma, åka till England i sommar och jobba på en hästgård i två veckor (HOPPAS!!!), de var nog bara dessa ;)

Jo just de ja, den 12 december förra året bliv jag tsm med världens goaste kille, Niclas Jensen.

Han är typ alltid glad & han har allvvarliga problem oxå, hehe skoja men han är som han är, men jag gillar honom för den han är! :D <3

Aja, kommer inte på nåt mer, ha de!

// Jenny

(Sverige förlorar nog mot Danmark -.-')

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Oscarsson - 3 juni 2012 20:02

Har nu laddat upp en jävla massa bilder på fb, från robins fest, på pållarna och på katterna och naturen :) Fick en lite cool bilde på Mingal & Tornado där M stegrar sig ;) Ingen bra skärpa men ändå ;) Nu ska jag glo på Mästarnas Mästare och sen ...

Av Jenny Oscarsson - 1 juni 2012 09:35

Tjenamors! Sitter nu hemma hos älsklingen och har precis vaknat :) Är hemma från skolan idag, feber & ont i huvet igen.. Skulle te Gbg te Chalmers elr va de heter med fysiken, medans alla andra är helt lediga.. så hade verkligen ingen lusta att...

Av Jenny Oscarsson - 29 maj 2012 22:47


         // Jenny

Av Jenny Oscarsson - 29 maj 2012 21:04

Nu är jag tillbaka här igen! Nattstad var en bra sida tills man koppla bloggen till facebook och allt på bloggen försvann.. Så nu kör vi här igen! Har inte bloggat på läääääänge! Kan dra lite snabbt vad jag har gjort dom senaste veckan :)Vecka 21...

Av Jenny Oscarsson - 9 maj 2012 08:52

Tack Linnéa för den fina headern ! :D Den ger en vårig känsla när man kommer in på bloggen :)   Jag kommer inte vara så aktiv här längre och har inte varit det på ett tag heller.. Har skapat en blogg på nattstad.se jennyoscarsson.nattstad.se ...

Presentation


Välkommen till min nya blogg!
Läs om mitt liv i text & bilder!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards